onsdag 23. mars 2011

Rosa ballerinatøfler

Siden det forrige tøffelprosjektet mitt ble så vellykket dristet jeg meg til å prøve meg på et nytt par tøfler - denne gangen rosa små ballerinatøfler. Jeg fant en fin og enkel oppskrift på bloggen til Mirrevirre som jeg gjorde noen små justeringer på (siden jeg underveis syntes at de så ut til å bli litt små, selv for mine knøttsmå føtter). Brukte 100g Trysilgarn Iglo og nål 5,5 og heklet helt enkelt med fastmasker hele veien, og sydde sammen i hælen til slutt. Planen var egentlig å tove tøflene ganske kraftig, men da jeg var ferdig var ikke tøflene så mye større enn de måtte være, så de fikk bare en liten vask på 30° og ble litt 'lett-tovet'. Etter litt tilpasning i våt tilstand fikk de en perfekt størrelse 36.
Blomsten er laget av ståltråd surret i lyserosa, tynt akrylgarn (de solgte noe liknende på Panduro, men tenkte at slike må jeg da vel greie å lage selv:).
Så nå kan det bare vinterstorme så mye det vil ute, for jeg kan trippe rundt i små rosa tøfler uten å fryse på tærne:)
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar