onsdag 16. mars 2011

Heklet liten kurv

Jeg er en av de som alltid har litt for mange småting liggende rundt omkring, og har alltid litt for få steder å oppbevare ting...vil jo helst ha alt lett tilgjengelig hele tiden. Etter at jeg kom i gang med strikkingen/ heklingen min har det hopet seg opp noen små hauger med småstæsj: knapper, stoffkuler, perler, dekorbånd osv. Jeg kom frem til at den beste måten å få orden på dette var å rett og slett lage små kurver/ skåler til å ha ting i. Så blir det jo litt dekorativt i samme slengen:) Første prosjekt ble en liten heklet kurv i Trysilgarn Iglo (50g). Var litt redd for at den skulle bli for myk, men så lenge jeg heklet stramt nok så ble det ganske bra. Heklet bunnen rundt med staver (og noen lm for å øke omkretsen nok), og heklet 'veggene' med vanlige fastmasker i mønster ved å hekle hhv på utsiden og innsiden av forrige rad. Brukte ikke noen oppskrift, men tok det litt på feelingen underveis - ble da ikke så verst.

Så nå har iallefall knappene og stoffkulene fått et sted å være. Må nok lage noen flere etterhvert for å få plass til det andre smårotet også:)

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar